הפסקת עישון – גמילה הדרגתית או ביום אחד תבחרו אתם

הפסקת עישון היא תהליך שיתרונותיו ברורים ועל נזקי העישון אין צורך להרחיב יותר מידי.

כולנו יודעים שקיים קשר ישיר בין עישון סיגריות לבין רשימה ארוכה של מחלות הכוללת: סרטן, מחלות ריאות, שבץ, מחלות לב וכלי דם ופגיעה כללית בתפקודי הגוף.

אך למרות המודעות לנזקי העישון, לא קל להפסיק לעשן.

הניקוטין הוא חומר ממכר מאוד ( כמו הרואים וקוקאין)  וישנה התמכרות פיזית ופסיכולוגית כאחד.

המעשנים שבינינו, במקרים רבים נאבקים על מנת להפסיק לעשן ומנסים שיטות גמילה שונות, פעמים רבות ללא הצלחה.

במאמר זה נסקור שיטות לגמילה מעישון, כמו גם את הסימפטומים המלווים את הפסקת העישון וכיצד להתמודד עם אותן תופעות לוואי הקשורות להפסקת העישון.

גמילה הדרגתית מעישון
גמילה מעישון יכולה להיות לא פשוטה, אך היא בהחלט אפשרית. ההתמכרות לעישון משלבת בתוכה התמכרות גופנית לניקוטין עם התמכרות פסיכולוגית לפעולה העישון

 

דרכי גמילה מעישון – תמצאו את האחת שלכם

הקושי בהפסקת העישון,  ותופעות הלוואי הנלוות אליה, הביאו לפיתוחם של אמצעים שונים לגמילה מעישון.

אמצעים אלו נועדו לסייע למעשנים להתמודד עם ההתמכרות ולהתגבר על ההרגל.

למעשה ישנה תעשייה שלמה אשר מנסה לעזור לאנשים להיגמל מההרגל המזיק. להלן כמה שיטות שכיחות להפסקת עישון:

הפסקת עישון טבעית :

הסיגריות יוצרות תלות פסיכולוגית גדולה ולכן אלו המבקשים להפסיק לעשן נזקקים לתחליפים.

אחד הפתרונות היעילים שנמצאו הוא מעבר לסיגריות ללא ניקוטין.

המעבר לעישון של סיגריות ללא ניקוטין ממלא את הצורך הפסיכולוגי, ובכך מסייע לנו להיגמל מההתמכרות הפיזית לניקוטין. ולמה הכוונה?

הניקוטין הוא זה שגורם לנו לעשן שוב ושוב, ע"י יצירת התלות הפיזיולוגית.

יחד עם התלות הפיזיולוגית נוצרת לה התלות הפסיכולוגית, את התלות הפיזיולוגית אנו מחזקים עם פעולת העישון שהיא התלות הפסיכולוגית.

כן נשמע כמו מעגל קסמים של התמכרות.

 

במילים פשוטות אפשר לומר כי לעיתים קרובות אנו מעשנים ללא צורך אמיתי בניקוטין, אלא העישון הוא לצורך פשוט של ביצוע פעולת העישון.

סיגריות ללא ניקוטין מאפשרות לשמר את חווית העישון בזמן שהניקוטין הממכר עוזב את גופכם.

לאחר שהגוף שלכם נקי מניקוטין הצורך לעשן יפחת באופן הדרגתי מעצמו, כיוון שהטריגר העיקרי (ניקוטין) כבר אינו במערכת.

מה שעוד חשוב להבין הוא שהרבה נגמלים ממשיכים לחוות סיטואציות בהם היו רגילים לעשן, כמו:

  • לחץ מוגבר
  • סערה בחיים האישיים
  • ואפילו עצבים על רמזור ארוך מידי

זה בדיוק המקומות בהם המון אנשים נופלים, הם מציתים סיגריה ותהליך ההתמכרות מתחיל מחדש.

סיגריות ללא ניקוטין מאפשרות למלא את הצורך לעשן ולעבור את רגעי המשבר או השמחה בהם אתם זקוקים לסיגריה, בשלום וללא התמכרות.

לאחר שנצליח לנקות את הגוף מניקוטין, יהיה לנו קל יותר להפסיק לעשן סיגריות ללא ניקוטין מכיוון שהן אינן יוצרות התמכרות.

הפסקת עישון עם מסטיקים ניקוטין:

עוד שיטה להפסקת עישון היא שימוש במסטיקים עם ניקוטין.

מסטיקים אלו מספקים למעשן את הצורך בניקוטין, אך ללא עישון. זהו אינו פתרון מושלם כיוון שבשיטה זו אתם ממשיכים לספק לגופכם ניקוטין לאורך זמן.

כמו כן ישנה סכנת התמכרות ללעיסת מסטיקים ללא ניקוטין, וזה מצריך גמילה נפרדת.

הרעיון הכללי של הפסקת עישון עם מסטיקים שונה ב 185 מעלות מהשיטה של סיגריות ללא ניקוטין.

כאן, בעצם מציעים לנו להפסיק את פעולת העישון בבת אחת, ואת ההתמכרות לניקוטין להוריד באופן הדרגתי.

בעצם קודם כל להתמודד עם התלות הפסיכולוגית ולאחר מכן עם התלות הפיזית.

הפסקת עישון עם סיגריות ללא ניקוטין
צמחים רבים ניתנים לעישון ומהווים תחליף מושלם לסיגריות. לכל צמח ארומה והשפעות שונות, מצאו את הצמח שלכם ותעשנו טבעי

 

קורס הפסקת עישון מכבי / כללית:

קופות החולים בהחלט מבינות את הנזק מעישון, הן אולי רואות זאת מההיבט הכלכלי, אך בסופו של דבר הן מנסות לעזור לחברי הקופה להיגמל באמצעות סדנאות גמילה מעישון.

סדנאות שכאלו תוכלו למצוא גם בקופת חולים מכבי וגם בקופת חולים כללית.

הסדנאות משלבות אנשי מקצוע והן כוללות תמיכה קבוצתית וגם אישית.

הסדנה מעניקה למשתתפים כלים להתמודדות. במידת הצורך נעשה שימוש בתחליפי עישון ותרופות בהתאמה אישית לכל מקרה.

קורס הפסקת עישון של מכבי וגם של כללית עורך כחודשיים, והוא עוסק בהתמכרות הפיזיולוגית והפסיכולוגית.

התרופות בהם משתמשים בקורס הפסקת עישון של מכבי או כללית הן:

הפסקת עישון ב 90 דקות:

זוהי שיטה חדשה יחסית המיושמת על ידי חברת מיינדטק.

החברה טוענת לשיעורי הצלחה גבוהים, אך אין בידינו נתונים מאומתים.

מהות השיטה היא צפייה בסרט ווידאו אשר אמור להשפיע על תת המודע ולבטל את החשק לעשן סיגריות.

 תוך כמה זמן אהיה חופשי?

גמילה מעישון היא תמיד תהליך, גם אלו אשר קיבלו את ההחלטה להפסיק באופן מיידי ומגייסים את כוח הרצון בשביל לעשות זאת, צפויים לתהליך ארוך בו הצורך הפסיכולוגי לעשן ממשיך ללוות אותם.

אך השאלה מהי האסטרטגיה הטובה ביותר להפסקת עישון, מטרידה מעשנים רבים.

 

אז בואו ננסה לענות על השאלה:

האם כדאי להפסיק לעשן בפעם אחת או שעדיף להפסיק לעשן בהדרגה?

שיחות עם מעשנים לשעבר, שהצליחו להיגמל, מראות שבדרך כלל כל מעשן ניסה כמה שיטות עד אשר מצא את השיטה אשר עבדה עבורו.

חלק מהמעשנים השיגו הצלחה בגמילה בבת אחת, אחרים השתמשו בשיטות אותן ניתן לתאר כגמילה הדרגתית.

הפסקת עישון הדרגתית מתבססת על תכנית של הפחתה הדרגתית בעישון, עד לגמילה מוחלטת.

זה עשוי להימשך על פני תקופת זמן ארוכה. במקרים רבים זה דורש שימוש בעזרים, כמו למשל מסטיקים לגמילה מעישון, סיגריות ללא ניקוטין או שיטות אחרות.

לגמילה הדרגתית ישנו יתרון מבחינת ההיבט של תסמיני הגמילה.

כאשר מורידים את כמות הניקוטין באופן הדרגתי, תסמיני הגמילה פחות קשים.

לעומת אלו אשר נגמלים בהדרגתיות, יש את אלו המתנסים בהפסקת העישון בבת אחת.

זה לא דבר קל; לרוב זה דורש להרחיק כל הסיגריות והדברים שעלולים לעורר את החשק כמו מצתים ומאפרות; יש להתרחק מחברתם של אנשים מעשנים ואפילו לשנות הרגלים המתקשרים אצלנו עם עישון סיגריות, כמו למשל שתיית קפה או אלכוהול .

היתרון של גמילה בבת אחת הוא שאנו מאפשרים לגוף להתחיל להתנקות באופן מיידי ולהתחיל לשקם את עצמו מנזקי הניקוטין.

הפסקת עישון סימפטומים- מה אתם צפויים להרגיש

כאשר מפסיקים לעשן הגוף מתחיל להראות סימפטומים של גמילה מניקוטין ולצערנו הם לא בדיוק נעימים.

הפסקת עישון הדרגתית
זרקו את הסיגריות שלכם לפח והפסיקו את ההתמכרות כבר היום, שמרו על חווית העישון לא ממכרת בעזרת סיגריות או טבק ללא ניקוטין עד שתגמלו לגמרי

 

הפסקת עישון שבוע ראשון:

מלבד החשק לסיגריה שאיתו צריך להתמודד, הנגמלים סובלים מהפרעות שינה, כעס ועצבנות, קושי בריכוז, חוסר מנוחה, חרדה ואף דיכאון.

תסמינים אלו הולכים ופוחתים ובדרך כלל לאחר 3-4 ימים ישנה הקלה משמעותית.

מלבד הסימפטומים שתוארו, ישנם כמה סימפטומים נוספים שאתם עשויים לחוות בשבוע הראשון:

הפסקת עישון סחרחורת:

הפסקת העישון עלולה לגרום לסחרחורות, זאת בגלל העליה הפתאומית בכמות החמצן בדם.

גמילה מעישון וכאבי גרון:

הפסקת העישון גורמת לזעזוע למערכת החיסונית של הגוף ואלו המפסיקים לעשן עלולים לחוות כאב גרון ואת תסמיני הצטננות הכוללים שיעול ונזלת.

תופעות אלו מתחילות בשבוע הראשון, אך עלולות להימשך גם אחרי.

הפסקת עישון כאב ראש:

הפסקת העישון גורמת לשינויים כימיים במוח, ובראש ירידה בכמוות הדופמין והסרוטונין, מה שעלול לגרום למיגרנות.

הפסקת עישון אחרי חודש:

שיעול עם ליחה אחרי הפסקת עישון הוא דבר שכיח.

זה מתחיל עוד בשבוע הראשון, אך יכול להימשך עוד מספר שבועות אחרי הפסקת העישון.

הסיבה לכך היא שהגוף התמלא ברעלים בתקופת העישון, ועכשיו שהופסקה החשיפה לאותם הרעלים הגוף מתחיל לנקות את עצמו ולפלוט את אותם הרעלים.

שיעול עם ליחה הוא אחת הדרכים של הגוף להתנקות.

 

גמילה מעישון וכאבי בטן:

לניקוטין ישנה השפעה על מערכת העיכול, הוא גורם להמרצה וזירוז חילוף החומרים.

אך לאחר הפסקת העישון המערכת יוצאת מאיזון ולכן הנגמלים עלולים לסבול מנפיחות, גזים, עצירות וגם כאבי בטן.

מערכת העיכול זקוקה לכמה חודשים על מנת לחזור לעבוד בצורה תקינה.

הפסקה עישון עליה במשקל:

אחד הסימפטומים המוכרים של הפסקת עישון הוא עלייה במשקל ויש לכך מספר סיבות בעלות השפעה מצטברת.

ראשית כל הניקוטין, כפי שכבר אמרנו, הוא זרז מטבולי שעכשיו איננו.

אך סיבות אחרות הן הצורך למלא את החסר ולפצות על העישון באמצעות אכילה; האכילה גורמת להפרשת דופמין במוח בדיוק כמו הניקוטין.

הפסקת עישון לאחר חודשיים:

לאחר חודשיים ללא עישון, הנגמלים עדיין סובלים מתסמינים, כמו למשל בעיית העיכול והעלייה במשקל.

אך מצד שני ישנו שיפור ניכר בתפקודי הגוף. העצמות מתחזקות והופכות לצפופות יותר, מראה העור הופך לחלק יותר וגם השיער בריא יותר.

השיפור בתפקודי הלב והריאות מקטין באופן משמעותי את הסיכון להתקף לב.

פתרונות לתופעות הלוואי

כפי שהבנתם תהליך הגמילה מעישון סיגריות כולל תופעות לוואי בלתי נעימות.

ישנם אמצעים שונים להתמודדות עם תופעות הלוואי של הגמילה מעישון.

בימים הראשונים כאשר ישנם מקרים של סחרחורות, מנוחה קלה תעזור.

פעילות גופנית יכולה לעזור עם חוסר הריכוז, הפגיעה במצב הרוח וכמובן העלייה במשקל. אם יש לכם עצירות כדאי להקפיד על תזונה עשירה בסיבים תזונתיים וצריכה מרובה של נוזלים.

גם שבועות רבים אחרי הפסקת העישון אתם יכולים לחוות דחף פתאומי לעשן, אם אינכם יכולים להתאפק עשנו סיגריות ללא ניקוטין – בשום פנים ואופן אל תתפתו, אפילו לא שאיפה אחת של סיגריה רגילה.

הפסקת עישון היא אינה דבר קל, אך בהחלט משתלמת.

בטווח הארוך היא תתרום לבריאות שלכם וההרגשה הכללית.

אל תחששו וצאו לדרך נקייה מניקוטין כבר היום, היעזרו בתחליפים השונים והקיפו את עצמכם באנשים הקרובים אליכם.!

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

real leaf טבק ללא ניקוטין

הכניסה לאתר זה מיועדת
למי שמלאו לו 18 שנים

×