תופעות לוואי הפסקת עישון מריחואנה

לקנאביס ישנם שימושים רבים וגם תועלות רפואיות, אך מצד שני ישנם גם אנשים אשר אינם מציבים לעצמם גבולות ומפתחים יחסי תלות עם הקנאביס.

אין הדבר שונה מהרגלים אחרים בחיים, הכל צריך להתבצע במידה ובפרופורציה הנכונה. אם אתה מרגיש שהשימוש בקנאביס עובר את גבול הטעם הטוב ושולט בך, במקום שאתה תשלוט בו, אולי תרצה להפסיק לעשן מריחואנה.

להוציא מקרים בהם ישנה הצדקה רפואית לשימוש בקנאביס, כאשר אתה רואה שהקנאביס הופך לבילוי בפני עצמו ומאבד עניין בדברים אחרים שאינם משלבים עישון קנאביס, אז כדאי שתפסיק או שתלמד לשלוט ולהפחית את תדירות העישון.

לא כולם חווים את השפעת הקנאביס באותו האופן, מצד אחד ישנם אנשים ששאיפה אחת מממלאת אותם במוטיבציה וממריצה אותם בחדר הכושר ועיסוקיהם השונים, אצל אחרים הקנאביס יגרום לאיבוד עניין בפעילות גופנית והוא עלול להפוך לתכלית הפעילות.

גמילה ממריחואנה היא בדרך כלל קלה יותר מאשר גמילה מסיגריות.

זאת מכיוון שהקנאביס אינו יוצר התמכרות פיזית כמו זו הנגרמת מעישון סיגריות המכילות ניקוטין, אך ישנה תלות פסיכולוגית שאיתה צריך להתמודד. המשמעות של זה היא שהנגמלים ממריחואנה אינם צפויים לתופעות לוואיי קיצוניות כמו אלו אשר חווים הנגמלים מסיגריות.

?קצרים בזמן? לחצו ודלגו לתוכן שמעניין אתכם

אך בהזדמנות זו כדאי לגעת בנקודה חשובה – רבים ממעשני המריחואנה נוהגים להכין קססה המערבת טבק סיגריות, מה שהופך אותם לצרכני ניקוטין והם חשופים לאותם הסימפטומים ואותם הקשיים איתם מתמודדים אלו המנוסים להפסיק לעשן סיגריות המכילות ניקוטין.

להפסקת עישון מריחואנה יש כמה תופעות לוואי.

מהן היתרונות בהפסקת עישון מריחואנה

תופעות לוואי הפסקת עישון מריחואנה

תופעות אלו נגרמות מכיוון שהגוף מפסיק לקבל את קנאבואיד ה THC שהיה רגיל לקבל באופן קבוע. ועכשיו על הגוף להסתגל למצב החדש.

תופעות הלוואי עשויות לכלול:

  • רוגז ונרגנות
  • קשיים להירדם
  • פגיעה בתאבון
  • חוסר מנוחה
  • תחושת בחילה
  • כאבי בטן
  • חשק לחזור ולעשן מריחואנה

ישנם מחקרים המראים שנשים נוטות יותר לחוות את אותם הסימפטומים.

ראוי גם לציין שאותן תופעות הלווי מתייחסות לאלו אשר עשו שימוש קבוע ותכוף במריחואנה.

במילים אחרות, אם נהגתם לעשן חצי ג‘וינט פעם בשבוע, ככל הנראה לא תחוו את אותם הסימפטומים.

תהליך הגמילה ממריחואנה הוא מהיר יותר מאשר גמילה מטבק.

המחקרים מראים שהמוח מתחיל להסתגל תוך יומיים, ותוך 4 שבועות מסתגל לחלוטין.

התחושות הפיזיות המלוות את הגמילה מורגשות בעיקר בשבוע הראשון, ולאחר מכן הן פוחתות בצורה משמעותית, עיקר הקושי הוא פסיכולוגי.

יתרונות בהפסקת עישון קנאביס לפרק זמן

ישנם אנשים אשר בוחרים לקחת הפסקה מקנאביס לפרק זמן מסוים, כל אחד מסיבותיו האישיות.

לפעמים אנשים עומדים בפני שינויים בחיים, רוצים לעשות כל מיני דברים חדשים ושונים ומחליטים לשים את הקנאביס בצד.

יש לכך יתרונות.

למשל רבים ממעשני הקנאביס מרגישים שהחוויה של העישון שפעם הייתה מיוחדת, הפכה לדבר שגרתי.

למעשה זו לפעמים הסיבה הטבעית מדוע הם מאבדים עניין ומפסיקים לעשן.

הפסקת העישון וצריכה של קנאביס בצורה פחות תכופה, תחזיר להם את התחושה המיוחדת וההנאה מהקנאביס שאותה חוו בעבר.

חוויית עישון הקנאביס היא חוויה מאוד אינדיבידואלית וכל משתמש חווה אותה בצורה אחרת ומגיב אליה בצורה אחרת.

עבור חלק מהמעשנים, הפסקת עישון זמנית תעניק להם הזדמנות לראות את הדברים מנקודת מבט אחרת, לשים את תשומת הלב בחיים על דברים אחרים ואולי גם להתחיל דברים חדשים.

הם עשויים להגיע לתובנות אישיות, להתמודד עם דברים שהדחיקו וגם ללמוד יותר על שימוש נכון ואחראי בקנאביס.

איך להפסיק לעשן קנאביס

התמודדות עם קשיי הפסקת העישון

את ההתמודדות עם קשיי הפסקת עישון מריחואנה ניתן לחלק לשניים: החלק המנטאלי והחלק הפיזי, כאשר ההתמודדות עם החלק המנטלי היא הקשה יותר.

החלק המנטלי: מעשני המריחואנה בדרך כלל מוקפים במעגל חברתי של מעשנים וישנו חשש שזה ייצור מצבים לא נוחים.

לא חייבים להתרחק מחברים, זה רק עשוי לגרום לכם למצוקה, תוכלו להמשיך לבלות עם החברים המעשנים, אך במקום הקנאביס תוכלו לעשן סיגריות המבוססות על תחליפי טבק ולהם השפעות מרגיעות.

כמן כן אתם צפויים ליותר זמן פנוי וכדאי שתכינו לעצמכם פעילויות אשר יסייעו לכם להתמודד עם הזמן הפנוי, כך תהפכו חיסרון ליתרון.

החלק הפיזי: אם אתם חווים סימפטומים פיזיים של עצבים, חוסר נחת וקשיים להירדם תוכלו להתמודד איתם בשתי צורות. הראשונה היא פעילות גופנית;

הפעילות הגופנית גם תזרז את המטבוליזם וניקוי הגוף, יש לה השפעות מרגיעות, והיא גם תגרום לכם להיות יותר עייפים.

אם אתם מרגישים חסרי נחת במהלך פעילויות היום, למשל כאשר אתם בעבודה או בלימודים, תוכלו לנסות לעשן צמחים בעלי השפעה מרגיעה כמו לבנדר או קמומיל, ואולי אפילו לתרגל קצת נשימות יוגה.

 

לסיכום, אם החלטתם להפסיק לעשן מריחואנה, או לקחת פסק זמן, אתם עשויים לחוות תופעות לוואי. אך בעזרת הכנה נכונה ניתן להתמודד איתם בקלות.

אהבתם? שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
real leaf טבק ללא ניקוטין

הכניסה לאתר זה מיועדת
למי שמלאו לו 18 שנים

×

Powered by WhatsApp Chat

×